Groots muziekgala in de Meervaart

Amsterdam heeft liederen over de Westertoren, het Leidseplein, de grachten en zijn tulpen. Maar wie wil horen over de wijken buiten de ring komt er bekaaid vanaf. In het afgelopen decennium hebben we geprobeerd om die achterstand voor Nieuw-West in te lopen. Inmiddels heeft musicus/componist Jan-Paul van Spaendonck zo'n 50 liedjes uit en over de Tuinsteden geschreven. Liedjes die helaas niet dagelijks op de radio te horen zijn maar die verhalen van het dagelijks leven in dit deel van de stad, in verleden, heden en toekomst. Met een lach en een traan - voor Mokumer en Marokkaan.

Op zondag 10 november om 15.00 u brengt Jan-Paul van Spaendonck een brede selectie uit deze 'tuinstadliederen' ten gehore in de grote zaal van de Meervaart. Voor het eerst in tien jaar herenigd met zijn jeugdvriend Jan van der Meij met wie hij in 2002 de folkopera Nieuw-West! schreef en op de planken bracht. Ook Aylin Sezer die vorig jaar schitterde in de productie ''Ze vroegen arbeid, er kwamen mensen'' is weer van de partij. Voormalig stadschronikeur Frenk der Nederlanden vervult een speciale rol als gastspreker. En verder, als SPECIALE GASTEN:

Karsu en Leonie Meijer

Karsu

Jan-Paul van Spaendonck (gitaar, zang)
Jan van der Meij (gitaar, zang)
Martijn van Spaendonck (gitaar, bouzouki, zang)
Lucas van Helsdingen (alt- en sopraansax)
Daniël van Huffelen (contrabas, bas en zang)
Jack van de Ven (toetsen)
Lean Robbemont (drums en percussie)
Aylin Sezer (zang)
Karsu Dönmez (zang, piano)